Pomoc s online poistením

OTVORIŤ PZP KALKULAČKU
Potrebujete asistenciu pri nehode alebo poruche?

Asistenčné služby

Každý, komu sa prihodí škodová udalosť, či už doma alebo v zahraničí ocení pomoc napr. aj v tom zmysle, aby mu vôbec niekto povedal, čo má v takej situácii robiť. Mnoho z nás si neuvedomuje dôležitosť a výhody tohto produktu až do chvíle, kým sa niečo nestane. Ak by sme sa pustili do prieskumu, väčšina z nás by nevedela na rôzne kolízne situácie správne reagovať a pritom nemusí ísť len o udalosti spojené s motorovým vozidlom.

Práve pre takéto prípady si poisťovne vytvorili asistenčné služby, ktoré vám poskytujú neustálu pomoc a podporu na cestách pri nehode alebo poruchách, nech sa nachádzate kdekoľvek a to nielen slovne, a vedia mnoho vecí vyriešiť skutočne veľmi rýchlo.

Sú dostupné nielen pre osoby v rámci cestovného produktu, ale aj pre rôzne vozidlá, a teda aj na auto, aj na motorku, na kamión atď. Získať ich môžete v rámci zákonného poistenia, havarijného poistenia – KASKO ale aj samostatne.

Poskytujú ich všetky poisťovne?

Áno, všetky poisťovacie spoločnosti by mali asistenčné služby pre motoristov ponúkať, aj keď nemusia byť vždy v základom balíčku poistenia auta alebo iného vozidla, z čoho vyplýva, že si za nich bude potrebné priplatiť. Aby sme boli konkrétnejší, môžete ich nájsť či už v poisťovni Allianz, Uniqa, Kooperativa, Komunálna poisťovňa, Generali, Genertel, Wüstenrot, atď.

Obľúbeným produktom bývajú asistenčné služby od Autoklub Slovakia Assistance (ASA), ktorý ich poskytuje pre všetky vozidlá a uzavrieť ho môžete aj na kratšiu dobu (napr. na dovolenku), čo v súčasnosti neumožňuje žiadna poisťovňa, pričom na 14 dní by vás to vyšlo už od 7,70 eur.

Za produkt uzatvorený na jeden rok by ste zaplatili 32,90 eur, pričom by ste mali širšie krytie vám a vašej rodine vie poskytnúť mnoho zliav v rôznych zariadeniach napr. aj v požičovniach áut.

Rôzne poisťovne spolupracujú s nadradenými asistenčnými službami napr. cez spoločnosť EuroCross Assistance , ktorá zastupuje niekoľko poisťovacích spoločností (napr. Union, Groupama), Global Assistance Slovakia zas zastrešuje Komunálnu poisťovňu.

Pozor! Krytie nie je vždy rovnaké

Tak ako sa líšia rôzne poisťovacie produkty, tak sa budú líšiť aj ich asistenčné služby doma či v zahraničí a iné môžu byť aj podľa toho, na aké vozidlá ich uzatvárate. Všeobecne platí aj to, že rozsah krytia bude iný v rámci PZP a iný v rámci havarijného produktu. Aspoň v skratke si predstavme niektoré rozdiely napr. v produkte Allianz Assistance.

Krytie v rámci havarijnej poistky je rozšírené o živelné pohromy, o službu drink taxi (vysvetlená nižšie), administratívne úkony, uschovanie alebo odtiahnutie vozidla až do bydliska atď. Širšie krytie je ovplyvnené aj tým, že cena za havarijný produkt býva aj niekoľkonásobne vyššia, než ročné PZP.

Niektoré asistenčné služby sú limitované hmotnosťou, napr. Allianz ich poskytuje len pre vozidla do 3,5 tony, ASA zas na všetky vozidlá. Niekde zas pomoc zahŕňa aj tlmočnícke služby, odtiahnutie, ubytovanie v prípade núdze, zabezpečenia odvozu do cieľa, prípadne domov atď. Niektoré spoločnosti vám vedia aj finančne pomôcť, ak ste v tiesni, ale platí to hlavne pre poruchy a nehody v zahraničí. Predstavili sme si už viac-menej produkt spoločnosti AllianzASA, tak aby to nevyzeralo, že im nadŕžame, uveďme si niektoré produkty aj z iných spoločností.

Pri výbere poisťovne prihliadnite aj na poskytované dodatočné službyMedzi obľúbené asistenčné služby pre motoristov patria aj tie od poisťovne Uniqa, ktorej pomoc môžete využívať nepretržite a bezplatne a ktorá vyrieši defekt, výmenu paliva či pomôže pri zabuchnutí kľúčov, odtiahne vaše vozidlo tam, kde si sami vyberiete, zabezpečí náhradné vozidlo alebo zakúpi letenku na návrat domov, dokonca vybaví administratívne veci a zošrotovanie pri nehode v zahraničí (ak to je nutné) a to všetko v rámci ich PZP základu, pričom niekde sú to súčasti havarijného produktu. Pokiaľ by ste chceli toto krytie rozšíriť napr. o možnosť využívať náhradné auto až 5 dní, môžete tak urobiť za 1 euro mesačne.

VIP Asistenčné služby k PZP od Genertel majú okrem základného krytia, ako je odtiahnutie vozidla, jeho okamžitá oprava na mieste (ak sa dá), dočerpanie paliva, dobitie batérie, oprava defektu, otvorenie auta pri strate kľúčov atď., aj špeciálnu ponuku, akou je Alkohol taxi, ktorý môžete využiť vtedy, ak ste niekde na oslave, chcete sa trošku odviazať, ale keďže ste vodič, bolo by to náročnejšie. Vďaka tejto službe vás domov privezú vašim vozidlom, ale treba si za ňu niečo priplatiť.

Spoločnosť Onlia zas na rozdiel od niektorých veľkých poisťovní prepláca nielen pomoc odborníkov, ale do istej miery aj materiál, ktorý bol použitý na spojazdnenie vozidla napr. pneumatiky. Takisto poskytuje službu drink-taxi, ktorá je totožná s produktom od Genertelu.

Kedy sa vám rozhodnú nepomôcť resp. škody nepreplatiť?

Samozrejme aj na to, aby ste mohli asistenčné služby na cestách plne využívať, musíte rešpektovať isté pravidlá. Jednotlivé poisťovacie spoločnosti si vás môžu dovoliť odmietnuť, ak ste chybu vozidla spôsobili napr.:

  • presiahnutou povolenou rýchlosťou o 40km/hod v obci a o 50km/hod na diaľnici,
  • ak ste pretekali,
  • ak ste preťažili vozidlo (vzhľadom na jeho technické parametre),
  • ak ste boli pod vplyvom omamných látok,
  • ak boli škody spôsobené elektrickým skratom,
  • ak máte neplatný vodičský preukaz alebo nedostatočnú povinnú výbavu vozidla,
  • ak sú súčiastky vozidla prirodzene opotrebované,
  • ak škody vznikli za občianskych nepokojov,
  • pri pokuse o vraždu / samovraždu atď.

Ako sme už uviedli vyššie, každá spoločnosť si určuje vlastné pravidlá, takže sa nemusíte obávať, že všetky kritériá, ktoré sme uviedli, sú aplikovateľné u všetkých spoločností. Pri nadštandardných balíčkoch je možné sa niektorým podmienkam vyhnúť. Z nášho pohľadu však má najprísnejšie podmienky práve Kooperativa, kedy si aj poistený hradí veľa vecí sám.

V niektorých prípadoch sa škody a pomoc preplácajú len čiastočne. Napr. poisťovňa vám v prípade defektu zavolá odborníka, ale ak treba pneumatiku vymeniť, hradíte si to vy alebo poisťovne vám vedia zabezpečiť tlmočnícku pomoc v súdnych konaniach a policajných vyšetrovaniach, ale uhradiť si ju musíte sami (pri bežných colných prehliadkach by to ale hradiť mali).

Prečo sa pre ne rozhodnúť?

Po prečítaní celého článku ste možno aj sami uznali, že asistenčné služby vedia „spríjemniť“ dianie na cestách a hlavne pomôcť v núdzi, ak neviete, čo robiť prípadne na koho sa obrátiť. Výhody sú nepopierateľné a to aj napriek poruchám a nehodám, ktoré vzniknú za vyššie uvedených podmienok a ktoré poisťovňa nepodporí. Každý uvedomelý vodič však tieto pravidlá rešpektuje automaticky bez toho, aby si o tom musel v asistenčnej zmluve prečítať.

Ak ste niekde počuli, že asistenčná služba je obmedzená tým, akú značku vozidla vlastníte, nepočúvajte, pretože či máte Mercedes, Citroen, Peugeot, Honda, Mazda, Huyndai, Toyota, Audi, Land Rover, Nissan, Seat, Renault, Suzuki, Volvo či Volskwagen a kadejakú inú značku, máte na ňu práve.


Kto je sprostredkovateľom poistenia?


Sprostredkovateľom poistenia je firma Netfinancie. Kontakt je možný nasledujúcimi spôsobmi:

Telefonicky

V dňoch: Pondelok – Piatok
Čas: 08:00-17:30

Na čísle:
0850 555 000

Sídlo
Netfinancie, s.r.o.
Radničné námestie 1
902 01 Pezinok
IČO: 36 653 322
DIČ: 202 221 6482

IBAN: SK90 7500 0000 0040 0467 0392